شناسه خبر: 22457   
تاریخ انتشار: 1395/06/26 09:45
وبلاگ "هلیلان" نوشت:
از دیار دردها
از دیار دردها
دبستان “بهار” چنارآباد و فقر امکانات

به گزارش باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی حرف تو ؛ایلام بلاگ به نقل از وبلاگ هلیلان نوشت:

درک این تصور شاید سخت باشد که در برخی از مناطق بخش هلیلان دانش آموزانی مشغول تحصیل هستند که دوران تحصیل خود را در محرومیت محض و تاریکی تحصیلی به سر می برند. دانش آموزانی که به دلیل عدم زیرساخت های آموزشی اولیه همچون نبود مدارس و عدم امکانات کافی، وضعیت اسفناکی برای ادامه تحصیل دارند.

در طول سالهای گذشته برخی از افراد محلی از این وضعیت دردآور که بر دانش آموزان این مناطق می گذرد گله می کنند اما متاسفانه تا به حال هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته است.

گذراندن دوره های تحصیلی در مدارس فرسوده و کانتینر های فلزی با وجود شرایط سخت آب و هوایی در زمستان های سرد و تابستان هایی با گرمای طاقت فرسا در حالی انجام میگیرد که وسایل سرمایشی و گرمایشی به اندازه کافی وجود ندارد.

از سوی دیگر بسیاری از ساختمان های مدارس و امکانات این کانتینرها به شدت فرسوده شده است.این درحالیست که از اهداف مهم سند چشم انداز ۱۴۰۴ آموزش و پرورش می توان به تامین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت های تعلیم و تربیت با کیفیت، برنامه ریزی برای پوشش کامل دوره آموزش عمومی و اولویت دادن به تخصیص منابع مالی و مادی به مناطق محروم اشاره کرد.

هرچند مشکلات نظام آموزشی منطقه هلیلان به مباحث کلان جامعه یعنی بودجه پایین آموزش و پرورش بر میگردد اما نباید از کم کاری و عدم برداشتن گامهای موثر مسئولان محلی در جهت ارتقای بهبود وضعیت تحصیلی این مناطق غافل شد. امید می رود که مسئولان مربوطه گام های موثری در جهت ارتقای بهبود وضعیت دانش آموزان این منطقه بردارند، اگرچه دانش آموزان این منطقه با وجود این شرایط نمی توانند به جایگاه اصلی خود برسند اما دست کم بخشی از مشکلات پیش رو برداشته شده تا تحصیل در مدارسی با امکانات حداقلی برای آنان به یک رویا تبدیل نشود.

انتهای پیام/

 

تلگرام حرف تو
captcha