شناسه خبر: 12091   
تاریخ انتشار: 1395/05/21 14:57
وبلاگ زنان کویر نوشت :
رشد تجمل گرایی در دنیای بی مرز شبکه های اجتماعی
رشد تجمل گرایی در دنیای بی مرز شبکه های اجتماعی
نمایش عکس هایی از میهمانی ها مجلل و یا خانه های چند صد متری با لوازم لوکس و آنچنانی در شبکه های مجازی سبب می شود تا زنان مهمترین و تاثیرگذاریترین عضو جامعه به جای توجه به خانواده به سمت مسائل حاشیه ای برود و روز به روز بر نگرانی ها و استرس هایش بخاطر مقایسه با دیگران افزوده شود .

به گزارش باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی حرف تو به نقل از "باشگاه وبلاگ نویسان آزاد" وبلاگ  زنان کویر نوشت:

رشد روزافزون تکنولوژی ارتباطی، در شیوه زندگی روزمره مردم دنیا، به خصوص الگوهای رفتاری و پوششی افراد تأثیرگذار می‌باشد.در دنیایی به سر می بریم که تاثیر پذیری فرهنگی صرفا در محیط های فیزیکی نیست بلکه به موازات آن ،افراد از محیط فرهنگ مجازی بهره‌مند و با آن همانند می‌شوند.

جان گرفتن دنیای فضای مجازی در دنیای واقعی امروزه به حدی است که این فضای مجازی و غیر ملموس در حال کنترل واقعیت های زندگی افراد شده است، دنیایی که تاثیر گذاری اش را در واقیعت نمی توان غیر قابل انکار دانست.

جذابیت های فضای مجازی به همراه کسب تجربه ی یک جوان سبب شده تا تاثیرپذیری از این فضا دو چندان شود.

می توان از جمله کارکردهای اینترنت در دنیای امرزه تولید و بازتولید معنا ، اشاعه ی نماد و الگوهای رفتاری و پوششی در جامعه دانست، در این میان مدها و پوشش های نوین و تجمل گرایی رنگ و بوی دو چندانی در میان قشر های مختلف جامعه و خصوصا بانوان به خود گرفته است.

رشد اینترنت و گسترش استفاده از آن و به موازات آن افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی سبب شده تا تجمل گرایی زنانه به سبک شبکه های اجتماعی روی دیگر سکه ی خود را به نمایش بگذارد.

شبکه های اجتماعی سبب شده اند تا افراد بدون اتلاف وقت برای حضور در بازار ، کالاها و اجناس مورد نیاز خود را مشاهده کنند و ضمن دسترسی آسان به دلیل ارسال کالا به درب خانه و هچنین با نمایش عکس ها و ویدئو ها از کالاها رنگ و لعاب مصرف گرایی و نیاز را برانگیزند.

در این میان حضور کانال های فعال پوشاک آن هم از جنس فرهنگ غرب را نباید نادیده گرفت، پوشاک هایی که بدون نظارت وارد عرصه ی فروش می شوند تا بر تن زنان و دختران جلوه کنند و از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی فاصله بگیرند.

حجم عظیم کانال های لباس، لوازم خانگی و یا حتی کانال هایی که افراد با به اشتراک گذاشتن عکس هایی از خانه های خود سبب شده تا غریزه ی تجمل گرایی زنان بیش از پیش برانگیخته شود.

نمایش عکس هایی از میهمانی ها مجلل و یا خانه های چند صد متری با لوازم لوکس و آنچنانی در شبکه های مجازی سبب می شود تا زنان مهمترین و تاثیرگذاریترین عضو جامعه به جای توجه به خانواده به سمت مسائل حاشیه ای برود و روز به روز بر نگرانی ها و استرس هایش بخاطر مقایسه با دیگران افزوده شود .

به هر حال تجمل و مدگرایی یک ناهنجاری اخلاقی است که نتایجی جز رنج و فشارهای روحی بر افراد نخواهد داشت ، موضوعی که شبکه های مجازی در دنیای واقعی امروز به آن رنگ و لعابی دو چندان داده اند.

یادداشت: اعظم پسند

 

انتهای پیام/

تلگرام حرف تو
captcha